onsdag den 17. februar 2010

Rrrrykken rundt.

Kubik reolerne har hængt på begge vægge i spisestuen i 6 år. Bøger, magasiner og billeder har efterhånden overtaget det hele og jeg trænger altså til lidt forandring. For et stykke tid siden fandt jeg en reol mere i byttehuset på omlasteren. Præcis samme mål; 75x75x30. Efter 2 lag panelhvid matcher den fint de andre. Nu sidder alle reoler sammen på den ene væg og næste indkøb må være 3 reoler mere til den anden side af døren. Slagbænken er nu rykket ind i spisestuen, til gengæld er der røget nogen stole. Bordet er stadig havebordet fra i sommers. Et nyt og enkelt er på ønskeseddelen. Det skal kunne gøres højere, så det også kan bruges som klippebord. Det jeg har nu, (en gammel dør på et gammelt bord, klodset op!) ryger når det gamle syværelse skal laves om.

Tadaaaa. 6 reoler sat sammen. Vi beder til, at væggene holder. Det er altid med vejret holdt, når vi begynder at bore i de gamle vægge!

En del af familiens bøger samlet et sted. Jeg har sorteret lidt i bøgerne(!) og hvis du holder øje her, vil du snart finde dem til salg. Nej, bøgerne er ikke sat i farveorden mere. De fleste er fagbøger og jeg kan simpelthen ikke finde dem, hvis ikke de står sammen under gruppe.

Slagbænken har indtaget pladsen, hvor 3 bog reoler nu har efterladt mere end 20 huller.

Hullerne blev hurtig camoufleret med lidt blå malertape.

Sidste indkøb fra Louisiana pryder nu "den nye væg" i spisestuen.
Jeg er superglad for resultatet og synes pludselig, at spisestuen igen er blevet hyggelig at opholde sig i !
Foran venter Firbenets værelse.
The never ending story i det gamle hus!

4 kommentarer:

  1. Hold da op det er blevet godt! Det ser virkelig fedt ud med så mange reoler samlet!

    SvarSlet
  2. Hvor ser det godt ud! Jeg er nødt til at spørge hvor man kan købe de reoler? Sådan en eller 2 vil jeg gerne eje:-)
    Vi har stadig et hængeparti omkring den taske....eller har du solgt den til anden side? Kan du ikke sende den til mig, jeg starter snart job igen efter barsel, og så får jeg da desværre slet ikke tid og overskud til at kigge forbi dig.
    Hvad var det tasken kostede og ca i fragt?
    KH Mette

    SvarSlet
  3. Louise* vi er også super glade, men mangler nu plads til alt det andet sådan en reol også rummer; lys, mapper, fotos mm!

    Mette* kør musen hen over reolerne og se direkte link via netshop. jeg har købt mine i roskilde - det er nok tæt på dig? (ellers lyngby)
    tasken venter stadig (siden sept!) fordi jeg er såååå flink;) (porto 60,50)send mig en mail
    kh rikke;)

    SvarSlet
  4. Hej igen. Kan ikke få din vejledning til at virke. Men lige pludselig slog det mig at det var træfabrikernes udsalg de er fra! Så det er fundet! Tak for det!
    Jeg sender dig mail! Tak for tålmodigheden! KH Mette

    SvarSlet

Hello, Hello and welcome to the show !