lørdag den 10. april 2010

Fra bord til jord. Og til bord igen.

De eneste plastik møbler jeg har i haven er 2 stk kompost beholdere. Jeg har aldrig tømt dem helt, men tømte den ene fredag aften, da aftensolen gik ned i vest. Jeg havde forestillet mig, at det lugtede mere - sådan at endevende familiens køkkenaffald efter 2 år. Men den var faktisk utrolig lækker (?) og føltes sund. Fuld af lange, smovsende orme! Jeg hældte hele baduljen igennem soldet og hældte den friske jord op i baljer. Til sidst kom jeg de ukomposterede grøntsager tilbage i spanden og nu fyldte de ikke engang bunden!

Tilbage stod jeg med 4 zinkbaljer fulde af kompost. Varm, lækker og klar til at genbruge i køkkenhaven!

Nu er der kun en kompost beholder tilbage. Den tager jeg næste gang, der er 2 timer til overs.

Absolut ikke for de sarte - en hel baljefuld af lækker jord. Og masser af orme!

Men resultatet er det hele værd. Jeg er så fascineret over hele processen - det kan altså sagtens betale sig, at genbruge sit grønne affald! Det er kun et spørgsmål om, at huske mand og børn på, at ALT grønt skal smides ud i spanden, som vi har stående på køkkentrappen. Så skal jeg nok sørge for at tømme den.

Nej, vi har ikke fået havemand. Jeg er blot iklædt julegaven fra Konditter-datter.
En blå heldragt fra Genbrugsen i Nykøbing F til 25,-
Det er sgu da fantastisk med al den genbrug!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Hello, Hello and welcome to the show !